טיול לאמסטרדם & ברלין

היי לכולם, כאן לרה! אז לפני כמעט חודש אני ובן זוגי חזרנו מטיול שעשינו לאמסטרדם וברלין, טסנו קצת לפני השנה האזרחית החדשה וחזרנו טיפה אחרי. החלוקה הייתה 3 ימים מלאים באמסטרדם ו5 ימים בברלין. כעיקרון אני יודעת ש3 ימים נשמע ממש קצת אבל בשביל אמסטרדם עצמה בעיני זה מספיק (כמובן שיש הרבה איפה לטייל מחוץ לאמסטרדם ואז אפשר להעביר שם אפילו שבוע, אבל את זה אנחנו נעשה בפעם אחרת).
אמסטרדם מהממת! היינו במלון בשם NH city center לקחנו חדר משודרג ויחסית לאירופה החדר היה ענק! שירותים מאוד מרווחים, 2 כיורים, אמבטיה ודוש, בקיצור החדר תענוג! המיקום גם נוח, בערך 10 דק' הליכה מכיכר דאם, אז על המלון אני ממליצה. אני לא אפרט על מה עשינו כל יום ויום אבל אתן המלצות כלליות שלדעתי יעזרו -
אנה פרנק - מי שרוצה ללכת תזמינו כרטיסים מראש באינטרנט כי התור שם ענק ואם אני לא טועה מכניסים רק אחרי 4 למי שלא קנה כרטיס, אני קניתי חודש לפני באינטרנט בשעה שנוחה לי והכניסה הייתה זריזה ולי אישית היה מאוד מעניין.
מדאם טוסו - אני לא הייתי אף פעם לפני כן אז ראיתי את זה כחובה ללכת. זה מאוד נחמד אבל לא אגיד שהייתי חוזרת לשם שוב, בכל אופן מי שמעוניין יש אפשרות לקנות כרטיס שם ממש בכל פינה.
המלצה נוספת שלי זה שפשוט תשכירו אופניים! כל כך כיף, הכל מאוד בנוי ונוח לכל הרוכבי אופניים שבאמת לא צריך להשתמש ברכבת, בעיני זה פשוט הרבה יותר כיף כי אתה רואה הרבה מקומות בדרך וממש חווה את העיר דרך האופניים וזה משהו שאני לגמרי ממליצה!
לגבי אוכל - האוכל די יקר, תלוי כמובן גם איפה אתה בוחר לאכול אבל מסעדה רגילה כמו בארץ עולה גם כמו בארץ, וכשאתה אוכל במסעדה 3 פעמים ביום זה יוצא הרבה כסף. אני אישית לא עפתי על האוכל שם, מה שכן הצ'יפס-ליגה!
קניות - באנו בתקופה שיש סיילים אז כן קניתי קצת אבל כל כך עמוס בתקופה הזאת שאי אפשר לעבור בחנות נורמאלי. לי זה היה קצת קשה אז העדפתי לחכות לברלין (למרות ששם המצב לא היה טוב יותר) אבל שמעתי שיותר זול. מה שכן באמסטרדם יש מציאות מבחינת נעלי הספורט, קניתי של אדידס מהממות ב50 יורו.
טוב על אמסטרדם חפרתי מספיק נעבור לברלין,
אז מאסטרדם לברלין לקחנו טיסה של eassyjet של שעה וחצי, בחרנו בטיסה כי רכבת לוקחת 6 שעות אבל יצא מצב שהיה ערפל הטיסה התעקבה בערך בשעתיים ויצא מצב שיכלנו כבר לקחת רכבת והיה יוצא יותר זול ובערך אותו הזמן כי בשדה זה היה עניין של 10 דק.
אז בברלין התארחנו במלון בשם Amano grand central המיקום של המלון מושלם! עזבו את זה שיש לידו מסעדת המבורגרים מעולה, המלון נמצא ממש ליד תחנת הרכבת המרכזית של ברלין הHBF והרכבת שם זה הדבר הכי נוח בעולם! כל דקה בערך מגיעה רכבת, אז אני פשוט ממליצה להשתמש בזה. תכנסו לגוגל MAPS תרשמו לאן אתם רוצים להגיע וזה כבר יראה לכם איזה רכבת לקחת, כמה הליכה יש אחרי זה ובדיוק את המסלול, ועל זה אגב אני ממליצה גם בנוגע לאמסטרדם כי זה נוח בכל מקום כי זה מראה גם להולכי רגל, גם תחבורה ציבורית וגם אופניים.
מה שכן לגבי המלון - אני חושבת שהוא מתאים יותר לזוגות כי המקלחת שקופה ויוצא מצב שאת המקלחת רואים מהחדר, אני לא יודעת אם יש שם חדרים אחרים אז כדאי לבדוק לפני.
עוד משהו קטן לגבי הרכבת - תקנו כרטיס יומי של איזור AB כי איזור C זה מחוץ לברלין, יש כאלה שקנו כרטיס ל5 ימים ישר או לשבוע משהו כזה, אנחנו העדפנו לקנות כל יום.
טוב אז בברלין התאהבתי!!! כל כך נהנתי שם ו5 ימים עברו בשניה והייתי נשארת שם עוד 5 בכיף.
האוכל זול יחסית, תלוי איפה אוכלים, אבל בואו נגיד המסעדה הכי יקרה שיצאנו ממנה זה היה 60 יורו וזה כי באמת אכלנו ושתינו המון, בירות, יין, מנות ראשונות וסטייקים, משהו שבארץ היה יוצא הרבה יותר יקר.
אז כמובן שיש את כל המקומות ללכת אליהם כמו שער ברנדנבורג, האנדרטה של השואה, חומת ברלין, KADEWE, הסוני סנטר שזה הכל בחינם ולדעתי חובה ללכת. רוצה להזהיר אתכם שבחומת ברלין יש אנשים שעושים מן משחק עם 3 כדורים על כסף אז אל תתקרבו לזה!
ונעבור הלאה, הרייכסטאג - מקום מדהים! לדעתי מאוד שווה ביקור, וצריך להזמין כרטיסים באינטרנט, זה בחינם אבל צריך לשריין מקום. אנחנו לקחנו סיור מודרך והיה ממש מעניין, יש שם כתובות של חיילים רוסים ממלחמת העולם השניה וזה משהו שאותי ריתק לראות במציאות.
אאוטלט - אז אני וטל החלטנו לנסוע לאאוטלט, זה בערך חצי שעה נסיעה מברלין ברכבת, ואז יש שאטל חינמי שלוקח את כולם עד למתחם ומחזיר. לדעתי יש שם מציאות, תיק של מייקל קורס ב109 יורו! ג'ינסים של ליוייס ודיזל במחירים הרבה יותר זולים מהארץ, בקיצור למי שיש זמן שווה ביותר!
-מבחינת קניות באופן כללי, יותר זול מבארץ, אבל שוב כמו באמסטרדם - היה המון אנשים אז לא באמת קניתי הרבה בחנויות כמו זארה וH&M כי פשוט בלתי אפשרי לעשות שם סיבוב.
-ממליצה מאוד על המסעדה BLOCK HOUSE, עד עכשיו הטעם של הלחם שום וההמבורגר שלהם לא יוצא לי מהראש אז מומלץ ממש!
המלצה כללית - אל תפחדו מהקור בטיול, כן קר אבל כשמתלבשים נכון ושמים טייץ טרמי, מעיל חם צעיף וכובע זה ממש לא נורא ואפילו כיף במיוחד בתקופה של הכריסמס! מה שכן!!!! מי שבוחר לטוס  בשנה האזרחית החדשה תדעו שכדאי להגיע לשער ברנדנבורג מוקדם יחסית, כי אנחנו באנו ב10 וחצי וכבר לא הכניסו אף אחד מעומס של אנשים, בגלל הפיגוע שהיה, אז כדאי מאוד להגיע מוקדם.
אני חושבת שזהו בערך, אם מעניין אתכם שאני אעשה פוסט על הקניות שלי מהטיול אני אשמח רק תגידו לי בתגובות,
קצת חפרתי אבל מקווה שעזרתי לכם טיפה, מוזמנים לראות את התמונות והסרטון, מקווה שזה ימחיש קצת את החוויה תהנו :)